24Νοέ

6 διαδικτυακοί τόποι για να ελέγξετε το Usability των websites σας

, 24 Νοεμβρίου 2008 | UID | 3 Σχόλια

Το Usability μιας ιστοσελίδας είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γι’ αυτό θα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή σ’ αυτό όταν σχεδιάζετε μια ιστοσελίδα.
Τι ακριβώς όμως σημαίνει ο όρος Usability;

Το Usability είναι η σχέση του ανθρώπου / χρήστη με το user interface (περιβάλλον της εφαρμογής ή του site). Όσο καλύτερο το Usability, τόσο καλύτερη η κατανόηση της λειτουργίας της εφαρμογής/website από τον μέσο χρήστη.

Ίσως το Usability να είναι κάτι το οποίο δεν έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των πελατών σας (πολλές φορές οι πελάτες – χωρίς να το γνωρίζουν -προτείνουν ακόμα και πράγματα που κάνουν κακό στο Usability), αλλά εσείς σαν Web Designers μπορείτε να τους ενημερώσετε σχετικά με αυτό και να τους αντί-προτείνετε λύσεις που είναι πιο φιλικές προς τους χρήστες (User Friendly).

Το Web Design Blog, έκανε μια έρευνα και βρήκε μερικά web sites τα οποία θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα στην αναζήτηση του κατάλληλου Usability για το website ή την εφαρμογή που σχεδιάζετε. Εκτός από εσάς, τα website αυτά ίσως μπορέσουν να βοηθήσουν και τους πελάτες σας να καταλάβουν καλύτερα τι βοηθάει το website τους και τι όχι.

FENG GUI

http://www.feng-gui.com

Το Feng GUI (Graphic User Interface) είναι ένα site που σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε upload μια εικόνα ή design και στη συνέχεια με έναν αλγόριθμο υπολογίζει περίπου σε ποιο σημείο θα έπεφτε το μέσο ανθρώπινο μάτι. Πολύ χρήσιμη δωρεάν λύση.

M.I.T.

http://web.mit.edu/is/usability/usability-guidelines.html

Το πανεπιστήμιο του MIT, έχει ετοιμάσει έναν πολύ χρήσιμο πίνακα με όλες τις λεπτομέρειες ,στις οποίες είναι καλό να δίνει προσοχή ένας Web Designer όταν σχεδιάζει ένα website. Ο πίνακας αυτός ανανεώνεται συνεχώς.

InfoDesign

http://www.infodesign.com.au/usabilityresources/evaluation/webevaluation.asp

Επίσης, πολύ καλή λίστα με θέματα στα οποία ένας Web Designer οφείλει να δίνει προσοχή κατά τον σχεδιασμό ενός User Interface. Ο συγκεκριμένος πίνακας προσφέρεται σε μορφή .pdf και έχει δίπλα σε κάθε αντικείμενο λίστας και ένα κουτάκι για να σημειώνετε εάν το έχετε εκτελέσει(το αντικείμενο λίστας).

Five Second Test

http://fivesecondtest.com/

Ένα ακόμα πολύ χρήσιμο website, το Five Second Test, χρησιμοποιεί την τεχνική της απομνημόνευσης των εντυπωσιακών στοιχείων μιας ιστοσελίδας. Δηλαδή, ανεβάζετε (upload) το εικαστικό σας και αυτό μετά παρουσιάζεται για 5 δευτερόλεπτα σε τυχαίους χρήστες. Στη συνέχεια οι τυχαίοι αυτοί χρήστες πρέπει να γράψουν ονομαστικά ποια 5 στοιχεία τους έκαναν περισσότερο εντύπωση από τη σελίδα σας. Συλλέγοντας στοιχεία, εσείς μετά μπορείτε να καταλάβετε ποια στοιχεία της σελίδας σας τονίζονται περισσότερο και ποια όχι. Η πληροφορία αυτή βοηθάει στο να ισορροπήσετε τα εικαστικά σας όπως πρέπει, ώστε οι χρήστες σας να έχουν την πιο σωστή εμπειρία. Το Five Second Test έχει άλλα 2 τεστ. Στο ένα μπορείτε να βάλετε το εικαστικό σας να συγκριθεί με ένα άλλο (για 5 δευτερόλεπτα) και στο άλλο μπορείτε να ζητάτε από τους χρήστες να καταγράφουν τι τους άρεσε και τί όχι, αφού έχουν δει το εικαστικό σας για 5 δευτερόλεπτα πάλι.

ClickTale

http://www.clicktale.net

Μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση για το Usability είναι αυτή της ClickTale. Η ClickTale έχει μια δωρεάν επιλογή και μερικές πιο δυνατές λύσεις επί πληρωμή. Αυτό που κάνει είναι να εξετάζει την κίνηση των χρηστών σας στο website σας και να σας παρουσιάζει αυτή την κίνηση σε video! Έτσι, είναι σαν να βρίσκεστε πίσω από το χρήστη και να παρακολουθείτε την οθόνη του. Η Δωρεάν επιλογή είναι πολύ καλή για να δοκιμάσετε την υπηρεσία. Αν κρίνετε πως χρειάζεστε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, μπορείτε να δοκιμάσετε και ένα από τα πακέτα επί πληρωμής της ClickTale στο http://www.clicktale.com/personal_pricing.aspx για ιδιώτες και στο http://www.clicktale.com/business_pricing.aspx για εταιρίες.

CrazyEgg

http://crazyegg.com/

Η λύση της CrazyEgg είναι πολύ καλή και παρέχει πολλές χρήσιμες λειτουργίες. Ο λόγος που την παρουσιάζουμε τελευταία είναι γιατί προσφέρει μόνο λύσεις επί πληρωμή. Παρόλ’ αυτά αξίζει τον κόπο να της ρίξετε μια ματιά.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο 6 διαδικτυακοί τόποι για να ελέγξετε το Usability των websites σας γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

3 comments so far

  • nsyll Says: Νοεμβρίου 25, 2008 at 9:23 πμ

    thx Σπύρο πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου

    Απάντηση
  • John Tsevdos Says: Νοεμβρίου 25, 2008 at 12:27 μμ

    Φανταστικό post Σπύρο! Πολλά και καλά links (τα έχω ήδη ανοίξει σε tabs) τα οποία περιγράφεις και πολύ παραστατικά. Προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει μόνο το CrazyEgg (παλιότερα), το οποίο ήταν αρκετά καλό.

    Πάντως το θέμα usability (μαζί με το accessibility) είναι τα πιο παρεξηγημένα θέματα στο ελληνικό web! Ελπίζω να αλλάξει κάποτε αυτή η κατάσταση…

    Απάντηση
  • Σπύρος Παπασπυρόπουλος | Internet Specialist Says: Νοεμβρίου 25, 2008 at 12:40 μμ

    Ευχαριστώ. Ναι το usability και το accessibility είναι όντως παρεξηγημένες έννοιες στο ελληνικό διαδίκτυο. Υπάρχουν και πιο ακριβές – επαγγελματικές λύσεις, όπως αυτές που προσφέρει η Nielsen Norman Group (http://www.useit.com/eyetracking/), αλλά εκεί μιλάμε για actual user testing και πολύ μεγάλα budget!

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter