17Φεβ

Τελικά έχουν αξία οι Unique visitors;

, 17 Φεβρουαρίου 2009 | ANALYTICS | 5 Σχόλια

Ο αριθμός που συνήθως έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στα στατιστικά ενός website/blog, ασχέτως των στατιστικών εργαλείων που έχουν επιλεχθεί, είναι ο αριθμός των Unique visitors. Οι Unique visitors είναι οι μοναδικοί επισκέπτες που έχουν επισκεφτεί τις σελίδες του website/blog σας και μπορούν να δώσουν μια σαφή εικόνα της «κίνησης» σε ένα διαδικτυακό τόπο.

Πολλοί είναι αυτοί που βασίζονται σε αυτόν τον αριθμό για να χρεώσουν διαφημιστικό χώρο, για να δείξουν τη σημαντικότητα του website/blog τους κλπ. Όμως, τελικά οι Unique visitors έχουν τόσο μεγάλη αξία όσο τείνουμε να τους χρεώνουμε;

unique-visitors

Υπάρχουν τουλάχιστον 2 περιπτώσεις σύμφωνα με τον Brian Clifton που δείχνουν πως η αξία των Unique visitors δεν είναι τόσο μεγάλη:

Περίπτωση πρώτη: Cookies

Η φιλοσοφία των Unique visitors βασίζεται στον αριθμό των μοναδικών χρηστών όπως και προαναφέραμε. Για να καταγραφεί όμως κάποιος σαν Unique visitor θα πρέπει να γίνει χρήση cookies. Τα cookies, όμως, πολλές φορές διαγράφονται από τους ίδιους τους χρήστες, ενώ άλλες φορές δεν επιτρέπεται καν η εγκατάστασή τους από τους χρήστες ή τα συστήματα που χρησιμοποιούν (αυτό γίνεται συνήθως σε εταιρίες). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουν τα προγράμματα στατιστικών εάν ένας χρήστης έχει επισκεφτεί ξανά τις σελίδες σας.

Περίπτωση δεύτερη: Πολλοί χρήστες / πολλοί υπολογιστές

Πόσες φορές σας έχει τύχει να ψάχνετε για μια πληροφορία στον υπολογιστή σας στη δουλειά, αλλά επειδή δεν προλαβαίνετε να ολοκληρώσετε την έρευνά σας στέλνετε το link στον υπολογιστή σας στο σπίτι; Πόσες φορές η πληροφορία αυτή που στείλατε στο σπίτι σας για να τη δείτε αργότερα έχει αποδειχθεί ενδιαφέρουσα και για άλλα μέλη της οικογένειάς σας; Σε μια τέτοια περίπτωση, λοιπόν, έχουμε 2 γεγονότα: Το ένα είναι πως εσείς μπαίνετε στο ίδιο site από διαφορετικούς υπολογιστές και το δεύτερο είναι πως από τον ίδιο υπολογιστή μπαίνουν παραπάνω από ένας χρήστης. Και στις 2 περιπτώσεις τα στατιστικά στοιχεία δεν μπορούν να είναι αληθινά γιατί απλά δεν έχει υπάρξει ένας Unique Visitor.

Επίλογος

Ανακεφαλαιώνοντας, οι μοναδικοί χρήστες τελικά είναι τόσο μοναδικοί όσο ισχυρίζεται ο τίτλος τους; Τελικά αξίζει να γίνεται τόσος ντόρος γύρω από αυτούς και άραγε μπορεί κάποιος να βασιστεί μόνο σε αυτούς για να σχηματίσει μια εικόνα γύρω από την επισκεψιμότητα του website/blog του;

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Τελικά έχουν αξία οι Unique visitors; γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

5 comments so far

  • Manogr Says: Φεβρουάριος 17, 2009 at 9:32 μμ

    Σπύρο θεωρείς κάποιο άλλο στατιστικό στοιχείο πιο σημαντικό? Είτε για την διαφημιστική χρέωση είτε για την επιτυχία ενός website?

    Συνέχισε έτσι!

    Απάντηση
    • Σπύρος Παπασπυρόπουλος | Internet Specialist Says: Φεβρουάριος 18, 2009 at 11:13 πμ

      Μάνο καλημέρα,

      Εμείς δίνουμε μεγάλη σημασία στον συνδυασμό των Visits, των Average number of pages per visit καθώς και στον μέσο χρόνο παραμονής ενός χρήστη στο site (Average time on site), ο οποίος είναι εξίσου σημαντικός. Ο καλύτερος τρόπος για να δείξεις την σημαντικότητα ενός website είναι να έχεις καλά νούμερα και στα 3 αυτά σημεία.

      Αν π.χ. το website σου έχει πολλούς Unique users, αλλά έχει χαμηλά τα Averages, τότε κάτι συμβαίνει. Ίσως το website σου δέχεται επισκέψεις από λάθος target group και οι χρήστες μπαίνουν στο site και φεύγουν χωρίς να τους ενδιαφέρει αυτό που βλέπουν, οπότε έχει γίνει κάποιο λάθος στην on line στρατηγική σου. Σε αυτό το παράδειγμα φαίνεται πως το site σου ενώ έχει κίνηση παρόλα αυτά προκαλεί το ενδιαφέρον των επισκεπτών με το περιεχόμενο του.
      Άρα είναι «τυχαίοι» οι επισκέπτες (ψάχνουν για κάτι άλλο) και έτσι εύλογα γεννάται το ερώτημα γιατί να αγοράσει κάποιος χώρο σε ένα τέτοιο site το οποίο έχει άκυρους επισκέπτες; Θα αποβεί κερδοφόρα μια τέτοια επένδυση; Είναι πετυχημένο το website τελικά;

      Οπότε Μάνο για να απαντήσω στο ερώτημά σου, πιστεύω πως ο συνδυασμός των στατιστικών στοιχείων μας δείχνει την πιο κοντινή προς την πραγματικότητα εικόνα. Δεν λέω να επιμένουμε στα 3 που προανέφερα, αλλά να βρούμε τα νούμερα εκείνα τα οποία εμείς καταλαβαίνουμε καλύτερα και μας βοηθάνε να μεταφράζουμε την σημασία τους. Καταλαβαίνοντας τα νούμερα, μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη άποψη των πραγμάτων.

      Απάντηση
  • freelook.gr Says: Φεβρουάριος 17, 2009 at 11:46 μμ

    Συμφωνω απολύτως! Δεν χρειάζεται τόσο πολλή σημασία για τους uniques γιατί πολλές φορές είναι πλασματικο! 😉

    Απάντηση
  • theodore Says: Φεβρουάριος 19, 2009 at 8:59 πμ

    Συμφωνώ με το άρθρο.

    @σπύρος : the magic word = bounce rate

    Απάντηση
  • Γιώργος Says: Αύγουστος 20, 2009 at 3:58 πμ

    Νομίζω επίσης ότι το dynamic ip αλλάζει μια φορά την εβδομάδα αυτόματα.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter