9Σεπ

Microsites και η αξία τους στο SEO

, 9 Σεπτεμβρίου 2009 | VARIOUS SEO TIPS | 2 Σχόλια

Τί είναι Microsite;

Ο όρος Microsite ή mini site, αναφέρεται σε μικρούς διαδικτυακούς τόπους που αποτελούνται από πολύ λίγες σελίδες – ακόμα και μία – και έχουν σαν σκοπό να λειτουργούν συμπληρωματικά ή βοηθητικά σε κάποιο βασικό website. Τα Microsites είναι στοχευμένα και χρησιμοποιούνται για να προβάλλουν ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή κάποια άλλη συγκεκριμένη πληροφορία. Συνήθως έχουν δικό τους domain ή subdomain.

Παράδειγμα

Ford S-Max Microsite

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα Microsite είναι το mini site για το Ford S-Max. Αν το παρατηρήσετε θα δείτε πως περιέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο καταναλωτής σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν. Είναι στοχευμένο και δεν αποκλίνει σε καμία περίπτωση από τον στόχο του, ο οποίος είναι το Ford S-Max. Είναι το website που ενδιαφέρει τον καταναλωτή για το συγκεκριμένο προϊόν, εμπεριέχοντας περισσότερες πληροφορίες και συμπληρώνοντας τις ήδη υπάρχουσες, που παρέχει το κεντρικό website της Ford.

Η αξία των Microsite στο SEO

Γενικά τα Microsites έχουν μεγάλη SEO αξία καθώς αποτελούν άλλο ένα κανάλι επικοινωνίας με τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες ενδιαφέρονται πολύ για βελτιστοποιημένο περιεχόμενο. Δεν έχει σημασία αν το mini site έχει μία ή λίγες σελίδες, αυτό που έχει σημασία είναι οι σελίδες αυτές να είναι έτσι κατασκευασμένες, ώστε να είναι φιλικές προς τις μηχανές.

Σίγουρα, ένα website με πολλές σελίδες έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί στα αποτελέσματα (SERPS) έχοντας μεγαλύτερο Search Engine Saturation (πυκνότητα σελίδων στο διαδίκτυο), αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι μηχανές αναζήτησης δεν κάνουν index και τα microsites. Εξάλλου, τα search engines καταγράφουν και αποθηκεύουν τις σελίδες ενός website ατομικά και τις κατηγοριοποιούν ανάλογα με τον τρόπο που καθορίζει ο εκάστοτε αλγόριθμός τους. Η έλλειψη πολλών σελίδων δυσκολεύει την ανάπτυξη εσωτερικών συνδέσμων (internal linking) στον βαθμό που θα υπήρχαν σε ένα κανονικό website, αλλά αυτό αντισταθμίζεται με το γεγονός ότι το optimization που γίνεται σε ένα microsite είναι συγκεκριμένο, μιας και δεν έχει πολλά θέματα να καλύψει, παρά μόνο ένα.

Εμπορική αξία

Με την κατάλληλη προώθηση των microsites, όπως π.χ. πάνω σε πακέτα (ενός χυμού, αναψυκτικού, κλπ), ή σε έντυπες, ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές και web διαφημίσεις, ο marketeer μπορεί να κατευθύνει τον υποψήφιο καταναλωτή ακριβώς στην πηγή της πληροφορίας που τον ενδιαφέρει, χωρίς να έχει τον φόβο της παρέκκλισης, αλλά παράλληλα δίνοντας διακριτικά και αυτή την επιλογή.

Κατακλείδα

Blogs, Social Media, Forums, διαφημίσεις άλλων μέσων και καλό on site SEO, μπορούν να φέρουν ένα Microsite ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, δίνοντας έτσι ένα νέο κανάλι επικοινωνίας της “μαμάς” εταιρίας με το κοινό της.

Το Web Design Blog δεν έχει καμία σχέση με την Ford και το παράδειγμα που αναφέρεται παραπάνω είναι εντελώς τυχαίο.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Microsites και η αξία τους στο SEO γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

2 comments so far

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter