24Ιούλ

Robots.txt αρχεία και πως μπορείτε να δώσετε εντολές στις μηχανές αναζήτησης

, 24 Ιουλίου 2009 | VARIOUS SEO TIPS | 1 Σχόλιο

Με το αρχείο Robots.txt μπορείτε να επικοινωνήσετε με τις μηχανές αναζήτησης και να τις πείτε πως να συμπεριφερθεί στις σελίδες του διαδικτυακού σας τόπου. Ονομάζεται έτσι γιατί απευθύνεται στα αυτόματα προγράμματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης, τα οποία ονομάζονται Search Bots (bot=robot).

Δηλαδή:

Το αρχείο Robots.txt είναι ένα απλό .txt αρχείο το οποίο μπορεί να γραφτεί στο Notepad ή στο TextEdit, το οποίο βρίσκεται στο root directory ενός website, και περιέχει απλές εντολές που δίνουν σαφής οδηγίες στα bots των μηχανών αναζήτησης σχετικά με το πως να συμπεριφερθούν στις σελίδες του website.

Παράδειγμα ενός robots.txt

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /tmp/
Disallow: /junk/

Αν και το robots.txt αρχείο έχει την παραπάνω λειτουργία, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρύψει/εμφανίσει πληροφορίες σε κανέναν και σε τίποτά άλλο εκτός από τις νόμιμες μηχανές αναζήτησης. Bots τα οποία λειτουργούν για spam, τα spam bots δεν λαμβάνουν υπόψη τους τα robots.txt αρχεία.

Οι εντολές που αναφέρθηκαν πριν είναι απλές στην συγγραφή τους και πολύ λίγες σε αριθμό. Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές σχετικές πηγές που αναφέρουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γράφεται ένα Robots.txt αρχείο. Μερικές από αυτές είναι οι:

Εάν θέλετε να δείτε όλα τα robots που υπάρχουν στο διαδίκτυο, μπορείτε να μεταβείτε στην σελίδα http://www.robotstxt.org/db.html όπου υπάρχει μια σχετική λίστα.

Εάν δεν σας ενδιαφέρει να μάθετε τις λειτουργίες αυτές, αλλά θέλετε παρόλα αυτά να εκμεταλλευτείτε τις λειτουργίες που προσφέρει αυτό το αρχείο, μπορείτε να μεταβείτε στο http://www.mcanerin.com/en/search-engine/robots-txt.asp και να δημιουργήσετε δωρεάν το δικό σας, ακολουθώντας απλά μερικά εύκολα βήματα.

Ανοίξτε ή κλείστε λοιπόν τις πύλες του διαδικτυακού σας τόπου!

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Robots.txt αρχεία και πως μπορείτε να δώσετε εντολές στις μηχανές αναζήτησης γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

One comment so far

  • ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Says: Ιανουάριος 22, 2013 at 1:11 μμ

    Καλησπέρα Σπύρο.
    Θέλω να σε ρωτήσω το εξής:
    Στο κοντρόλ του blogger γράφει τα εξής:
    «Προγράμματα ανίχνευσης και δημιουργία ευρετηρίου. Προσαρμογή robots.txt Προσαρμοσμένες ετικέτες κεφαλίδας robots. »
    Αυτά από την αρχή είναι απενεργοποιημένα.
    Πρέπει να ενεργοποιηθούν; Ποιό το όφελος και τι πρέπει να γράψουμε στο παράθυρο αναζήτησης που δίνει όταν πάμε να το ενεργοποιήσουμε;

    Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων
    Νίκος Παπαγεωργίου

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter