12Μαρ

Τα SEO Rankings έχουν πεθάνει;

, 12 Μαρτίου 2012 | VARIOUS SEO TIPS | 3 Σχόλια

Μέσος χρόνος ανάγνωσης άρθρου: 10 λεπτά

Όλο και περισσότεροι επαγγελματίες SEO πιστεύουν πως τα SEO rankings έχουν πεθάνει. Αυτή η άποψη, η οποία μας βρίσκει σύμφωνους, βασίζεται σε μια σειρά από αλλαγές που έχουν υποστεί οι αλγόριθμοι των search engines. Υπάρχουν αναφορές πως κάθε χρόνο εκτελούνται πάνω από 500 αναβαθμίσεις στους αλγόριθμους. Αυτό που έχει σημασία είναι πως οι μηχανές αναζήτησης έχουν αλλάξει πια συμπεριφορά και τα αποτελέσματά τους έχουν γίνει διαφορετικά από τον ένα χρήστη στον άλλο και από την μια περιοχή στην άλλη.

Για να υπάρχει δυνατότητα μέτρησης των search engine optimization rankings, χρειάζεται να υπάρχει μια συνοχή στα δεδομένα ώστε να μπορούν να γίνονται συγκρίσεις και να εκτελούνται οι ανάλογες ενέργειες.

Συνοχή δεν υπάρχει πλέον.

Συνεπώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για SEO rankings. Όπως λέει και ο Tom Schmitz του Search Engine Land:

“δεν έχουμε πια search engine rankings αλλά search engine placements”.

Τι έχει αλλάξει;

Οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν ειδικά διαμορφωμένα αποτελέσματα για τον κάθε χρήστη.

Όλο και περισσότεροι χρήστες της Google χρησιμοποιούν και άλλες υπηρεσίες της μηχανής αναζήτησης, είτε αυτή είναι το Gmail, ή το Google+, ή τα Google Analytics, ή άλλη υπηρεσία. Η Google προσφέρει πάρα πολλές δωρεάν υπηρεσίες τις οποίες για να χρησιμοποιήσει κάποιος πρέπει να έχει δημιουργήσει Google λογαριασμό. Κάνοντας login στον Google λογαριασμό του ο χρήστης, προσφέρει απλόχερα μέσα από τις αναζητήσεις του, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του στην μηχανή αναζήτησης. Η Google μαθαίνει και δημιουργεί με βάση αυτά τα στοιχεία ένα προφίλ χρήστη και του παρουσιάζει στις αναζητήσεις του τις πραγματικές προτιμήσεις του. Είναι σίγουρο πως μεταξύ των logged in χρηστών είναι σχεδόν απίθανο να υπάρχουν παρόμοια αποτελέσματα σε μια τυχαία αναζήτηση.

Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει συνοχή, άρα δεν υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μεταξύ των συνδεδεμένων χρηστών.

Οι επιρροές από τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν τα αποτελέσματα των search engines.

Τόσο η Google με το Google+, όσο και η Bing σε συνεργασία με το Facebook, προσφέρουν πια αποτελέσματα στα SERP που είναι επηρεασμένα από τις προτιμήσεις, τα likes και τα +1 των φίλων του κάθε χρήστη. Όταν κάποιος χρήστης είναι συνδεδεμένος με το κοινωνικό δίκτυο της προτίμησής του και κάνει μια αναζήτηση, τα αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν θα έχουν σχέση με την on line κοινωνική του ζωή. Συνεπώς αν 2 οι περισσότεροι χρήστες που είναι logged in στα κοινωνικά τους δίκτυα κάνουν την ίδια αναζήτηση, είναι σχεδόν σίγουρο πως τα αποτελέσματα που θα τους παρουσιαστούν θα είναι διαφορετικά.

Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει συνοχή, άρα δεν υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μεταξύ των συνδεδεμένων χρηστών.

Πλέον στα αποτελέσματα των μηχανών, δεν αναφέρονται μόνο διαδικτυακοί τόποι.

Όταν ένας χρήστης αναζητάει κάτι σε μια μηχανή αναζήτησης, τα αποτελέσματα που εμφανίζονται περιέχουν διαδικτυακούς τόπους, όπως υπήρχαν ανέκαθεν, αλλά και επιπλέον αποτελέσματα νέας μορφής. Αυτά τα αποτελέσματα, μπορεί να είναι video από το YouTube ή το Vimeo, ή τοποθεσίες σε έναν χάρτη, ή εικόνες, ή ακόμα και νέα σχετικά με την φράση-κλειδί που χρησιμοποίησε ο χρήστης. Αυτό έχει ως συνέπεια, ένας διαδικτυακός τόπος ο οποίος είναι πρώτος στα οργανικά αποτελέσματα να φαίνεται στα μέσα της σελίδας γιατί προηγούνται τόσα επιπλέον στοιχεία.

Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει συνοχή, άρα δεν υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μεταξύ των συνδεδεμένων χρηστών.

Tο Localized Search έχει κάνει πιο αισθητή την παρουσία του.

Ακόμα και χωρίς να είναι κάποιος χρήστης συνδεδεμένος με τον Google λογαριασμό του, το location based search έχει γίνει πολύ πιο αυστηρός παράγοντας στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων Αυτό σημαίνει πως τα αποτελέσματα του καθενός επηρεάζονται και από την τοποθεσία του, είτε αυτή προσφέρεται μέσω της IP, είτε μέσω του GPS, ή του WiFi triangulation μιας κινητής συσκευής. Δηλαδή αν ένας χρήστης στη Μελβούρνη της Αυστραλίας ψάξει για την λέξη Hotel και το ίδιο κάνει και ένας χρήστης στην Πάτρα, ακόμα και αν δεν είναι συνδεδεμένοι με τον προσωπικό τους λογαριασμό, τα αποτελέσματα τους θα είναι διαφορετικά.

Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει συνοχή, άρα δεν υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μεταξύ των συνδεδεμένων χρηστών.

Χωρίς συνοχή, πλέον τι έχει σημασία;

Σημασία πλέον δεν έχουν τα search engine rankings. Σημασία έχει η επισκεψιμότητα σε ένα website και ο ρυθμός της διάδρασης των χρηστών σε αυτό. Σημασία έχουν οι αναφορές που γίνονται για αυτόν τον διαδικτυακό τόπο στα κοινωνικά δίκτυα και ο αριθμός των σελίδων που συνδέεται προς αυτές. Τα αποτελέσματα για μια λέξη ή φράση-κλειδί πλέον είναι ρευστά και μπορεί να αλλάζουν σε καθημερινή βάση και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα πιο συχνά.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Τα SEO Rankings έχουν πεθάνει; γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

3 comments so far

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter