9Μαρ

Η αλλαγή στον αλγόριθμο του Google

, 9 Μαρτίου 2011 | ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ | 2 Σχόλια

Πριν από περίπου 15 μέρες η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον χώρο, Google, προχώρησε σε μια από τις πιο σημαδιακές αλλαγές στον αλγόριθμο υπολογισμού των αποτελεσμάτων της. Αυτό σημαίνει πως ο τρόπος με τον οποίο η μηχανή αναζήτησης κρίνει την σημασία του κάθε διαδικτυακού τόπου άλλαξε και από ότι φαίνεται 15 μέρες αργότερα, άλλαξε προς το καλύτερο.

Το CNNMoney.com σε χθεσινό του άρθρο με τίτλο “Google’s code change shifts billions from losers to winners” παρουσιάζει τις επιπτώσεις της παραπάνω αλλαγής. Από ότι αναφέρεται στο άρθρο αυτό, το Online Publishers Association υποστηρίζει πως περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε τζίρο “αλλάξανε χέρια” με την αλλαγή αυτή στον αλγόριθμο.

Σε μερικές περιπτώσεις η αλλαγή αυτή ήταν τόσο αισθητή που η ελάττωση της εισερχόμενης κίνησης προκάλεσε άμεση μείωση εισροών σε επιχειρήσεις σε σημείο ανησυχητικό. Συγκεκριμένα το portal Mahalo.com προχώρησε σε αναγκαστικές απολύσεις έως και του 10% του προσωπικού.

Το Mahalo.com και πολλά ακόμη website τα οποία γεύτηκαν την άσχημη πλευρά αυτής της αλλαγής ανήκουν στην κατηγορία των content farms. Δηλαδή είναι διαδικτυακοί τόποι οι οποίοι παρέχουν περιεχόμενο παντός είδους, όχι απαραίτητα ούτε συνήθως ποιοτικό, με σκοπό την απόκτηση περισσότερης κίνησης (traffic) και κατά συνέπεια μεγαλύτερων εσόδων, κυρίως από διαφημίσεις. Όλα δείχνουν πως ο νέος αλγόριθμος φιλτράρει την ποιότητα πλέον του περιεχομένου ενός διαδικτυακού τόπου και αν κρίνει πως δεν είναι καλής ποιότητας το “τιμωρεί” τοποθετώντας το χαμηλά στις μηχανές αναζήτησης. Αυτή η ενέργεια σε επίπεδο SEO είναι πολύ σπουδαία γιατί με το “φρεσκάρισμα” αυτό οι επαγγελματίες SEO που ακολουθούν White Hat τακτικές και προσφέρουν στοχευμένο, ποιοτικό και εξειδικευμένο περιεχόμενο, θα δουν (αν δεν έχουν δει ήδη) εντυπωσιακά άλματα των πελατών τους στα SERPs.

Χρήσιμη πληροφορία

Αν κάποιος ενδιαφέρεται να δει την διαφορά στα αποτελέσματα μεταξύ του παλιού και του νέου αλγόριθμου μπορεί, σύμφωνα με το CNNMoney, να επισκεφτεί την IP Address http://64.233.179.104/, να εκτελέσει τις αναζητήσεις του και να δει πως ήταν τα SERPs πριν την αλλαγή στον αλγόριθμο. Η συγκεκριμένη IP δεν δούλεψε την στιγμή των δοκιμών για την ομάδα του Web Design Blog αλλά λόγο της εγκυρότητας της πηγής της πληροφορίας θεωρήθηκε πως έπρεπε να συμπεριληφθεί στο άρθρο.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Διαδικτυακοί τόποι που προσφέρουν ποιοτικό περιεχόμενο παρατήρησαν σημαντική μείωση στην δημοτικότητά τους επειδή οι θέσεις τους στα SERPs αλλάξανε προς το χειρότερο χωρίς εξήγηση. Η Google σε επίσημη ανακοίνωσή τους βέβαια είπε πως:

Ο στόχος μας είναι απλός: Να σερβίρουμε στους χρήστες μας τις πιο σχετικές απαντήσεις στις αναζητήσεις τους όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Κάτι τέτοιο απαιτεί συνεχείς ρυθμίσεις του αλγόριθμου μας ο οποίος πρέπει να φιλτράρει τόσο το καλό, όσο και το κακό περιεχόμενο με το οποίο τροφοδοτείται συνεχώς το διαδίκτυο. Τελευταία οι χρήστες μας, έχουν εκφράσει την επιθυμία πως θέλουν να βλέπουν λιγότερα αποτελέσματα που σχετίζονται με χαμηλής ποιότητας websites.

Σε περίπτωση που κάποιος έχει αντίρρηση με τις νέες αυτές εξελίξεις, μπορεί να επισκεφτεί το Google WebMaster Central Forum και να εκφράσει τις απόψεις του σχετικά.

Εσείς παρατηρήσατε αλλαγές στα αποτελέσματα των αναζητήσεών σας;

Πηγή: http://money.cnn.com/2011/03/08/technology/google_algorithm_change/index.htm και http://money.cnn.com/2011/02/25/technology/gaming_google/index.htm?iid=EL

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Η αλλαγή στον αλγόριθμο του Google γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

2 comments so far

  • AtomixSTAR Says: Μάρτιος 12, 2011 at 11:44 πμ

    Η Google, τελευταία έκανε πολλές αλλαγές, όχι μόνο στον αλγόριθμο αλλά και σε αλλά! Καταρχάς απο πλευράς SEO άλλαξε ο τροπος ανανέωσης του Page Rank μιας ιστοσελίδας. Μπήκαμε στο 2011 και ακόμα πολλές ιστοσελίδες δεν έχουν ανανεωθεί τα Page Rank τους. Τώρα ποιά η Google βασίζεται στα keywords (λέξεις-κλειδιά) και στην ποιότητα μιας ιστοσελίδας. Είναι πολλά πραγματά, που μπορούμε να τα μάθουμε στο Google WebMaster Central Forum και σε γνωστές ιστοσελίδες.

    Απάντηση
  • SEO Says: Ιανουάριος 13, 2014 at 10:22 πμ

    Είναι πολύ θετικό που η Google κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Με αυτό τον τρόπο θα βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία των χρηστών της μηχανής αναζήτησης της και θα επιβραβεύσει τις ιστοσελίδες με ποιοτικό περιεχόμενο. Και όσο βελτιώνεται ο αλγόριθμος της τόσο περισσότερο θα ενισχύεται αυτή τη τάση. Αλλάζει έτσι δραστικά το search engine optimization και με αυτό τον τρόπο και το profile των επαγγελματιών που ασχολούνται με αυτό.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter