11Δεκ

Όλη η αλήθεια για τα keywords/keyphrases

, 11 Δεκεμβρίου 2008 | VARIOUS SEO TIPS | 2 Σχόλια

Για να κάνετε optimize για τις μηχανές αναζήτησης μια σελίδα, ένα blog post ή έναν ολόκληρο διαδικτυακό τόπο, τότε οφείλετε να ακολουθήσετε διάφορους κανόνες τόσο σε επίπεδο προγραμματισμού, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου.

Αν υποθέσουμε ότι δεν είστε προγραμματιστής και μπορείτε να επέμβετε μόνο στο περιεχόμενο, τότε σκοπός σας είναι να επικεντρωθείτε στο σωστό content optimization. Για να το πετύχετε αυτό πρέπει να δώσετε προσοχή στις λέξεις και φράσεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε. «Content is King» λένε οι ειδικοί στην αντίπερα όχθη (USA) που έχουν και την μεγαλύτερη εμπειρία σε θέματα SEO.

Το content (περιεχόμενο) όμως για να πετύχει αυτό που θέλετε, δηλαδή να φέρει τις σελίδες σας πιο ψηλά στην λίστα των αποτελεσμάτων των μηχανών, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί με συγκεκριμένους τρόπους. Το μεγαλύτερο και συχνότερο λάθος των περισσότερων web masters είναι να γεμίζουν τις σελίδες τους με πάρα πολλές επαναλήψεις των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούν. Υπάρχουν διάφοροι κανόνες όπως αυτός που λέει πως κάθε λέξη ή φράση-κλειδί δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται πάνω από 7 φορές, ή άλλος που λέει πως κάθε λέξη ή φράση-κλειδί δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται πάνω από το 7% των άλλων λέξεων της σελίδας και λιγότερο από το 1%.

Σίγουρα αν ψάξετε στο διαδίκτυο θα βρείτε ακόμα περισσότερους τέτοιους κανόνες που υπόσχονται πολύ καλά αποτελέσματα στα SERPs (Search Engine Results Pages), αλλά αυτό που αξίζει να σημειωθεί σύμφωνα με τον Nick Stamoulis του Search Engine Optimization Journal, είναι τα 3 συγκεκριμένα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν οι λέξεις/φράσεις κλειδιά μέσα στις σελίδες σας και όχι η πυκνότητα των επαναλήψεων αυτών. Συμφωνώντας με τις απόψεις του Nick Stamoulis, το Web Design Blog προσθέτει και ένα τέταρτο σημείο το οποίο έχει πολύ καλά αποτελέσματα αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Αναλυτικά τα σημεία αυτά είναι τα εξής:

Το URL σας | www.domainname.com/your-url-goes-here

Το URL της σελίδας που κάνετε optimize πρέπει να περιέχει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την βασική λέξη / φράση κλειδί στην οποία θέλετε να επικεντρωθείτε. Μπορείτε, αν είστε τυχεροί, τη λέξη/φράση να την έχετε σε όλα τα URL του blog ή site σας κλείνοντας ένα έξυπνο domain name (π.χ. www.webdesignblog.gr, είναι optimized για Web Design Blog). Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να βρείτε ένα τέτοιο domain, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι κάθε φορά που δημιουργείτε ένα permalink, να το γράφετε με τέτοιο τρόπο ώστε να περιγράφεται σε αυτό το περιεχόμενο της σελίδας σας (π.χ. www.webdesignblog.gr/25-innovative-navigation-systems).

Ο Τίτλος σας | <Title>

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, είναι πολύ σημαντικό ο τίτλος της σελίδας σας να περιέχει τις λέξεις/φράσεις κλειδιά που θέλετε να τονίσετε. Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης και πολλές φορές το αποτέλεσμα κρίνεται από το πόσο καλά είναι γραμμένος ένας τίτλος. Περισσότερα για τα <TITLE> tags μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο:

Η Επικεφαλίδα σας | <H1>

Το <H1> είναι ίσως το σημαντικότερο Content Visible TAG, της σελίδας σας. Το <H1> έχει σημαντικότατη βαρύτητα για το SEO μιας σελίδας γιατί το Google και όλες οι άλλες μηχανές αναζήτησης ψάχνουν πρώτα από όλα γι’αυτό το TAG από τη στιγμή που θα ξεπεράσουν το <head>…</head> και περάσουν στο <body>…</body>.

Μια μικρή παρένθεση, λέγοντας Content Visible Tag εννοούμε Tags των οποίων το αποτέλεσμα φαίνεται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας (όχι τους τίτλους του browser). Το Description π.χ. που ακολουθεί δεν είναι Content Visible Tag γιατί δε φαίνεται στο χρήστη. Για να το δει κάποιος, πρέπει να ανοίξει τον κώδικα της σελίδας.

Η περιγραφή της σελίδας σας | <meta=Description>

Μια καλή περιγραφή στον κώδικα της ιστοσελίδας σας μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Μετά το <Title> οι μηχανές αναζήτησης -πριν ακόμα περάσουν στο κυρίως περιεχόμενο της ιστοσελίδας δηλαδή στο <body>…</body>- ψάχνουν για το Description και το εμφανίζουν και αυτό, μαζί με τον τίτλο της σελίδας και το link της, στα αποτελέσματα. Η μόνη περίπτωση που δεν εμφανίζεται το Description στα αποτελέσματα είναι γιατί δεν υπάρχει.

Συμπέρασμα

Μην παραγεμίζετε την σελίδα σας με άσκοπες λέξεις/φράσεις κλειδιά, αλλά στοχεύστε στα σημεία που πρέπει εκείνες να υπάρχουν. Έτσι, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα και δεν θα κινδυνεύετε να μπείτε στην μαύρη λίστα των μηχανών αναζήτησης. Αν όπως αναφέραμε πριν δεν είστε προγραμματιστής και δεν ξέρετε πώς να επηρρεάσετε το <Title>, ή το Description της σελίδας σας, αλλά χρησιμοποιείτε κάποιο πρόγραμμα δυναμικής διαχείρισης περιεχομένου CMS, ρωτήστε τον συνεργάτη που σας έστησε το site αν υπάρχει δυνατότητα δυναμικής διαχείρισης των στοιχείων αυτών. Κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρχει και είναι όλα θέμα μιας ρύθμισης. Αν όχι, τότε ίσως πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να αλλάξετε διαχειριστικό εργαλείο.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Όλη η αλήθεια για τα keywords/keyphrases γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

2 comments so far

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter