5Απρ

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization)

, 5 Απριλίου 2008 | SEO | 2 Σχόλια

Τον τελευταίο καιρό, ακούγεται πολύ ο όρος SEO στην Ελλάδα, αν και στο εξωτερικό αποτελεί ξεχωριστή ειδικότητα και πολλοί ίσως μπορεί να το αποκαλούσαν και επιστήμη από τις αρχές του 21ου αιώνα. Μερικοί γνωρίζουν τι είναι και πώς να το εκμεταλλεύονται προς όφελος των ίδιων και των πελατών τους, άλλοι πάλι όχι. Το σίγουρο είναι ότι το SEO είναι πολύ σημαντικό στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με αυτό. Γιατί όπως έχει πει και κάποιος που εκτιμάω πολύ:

«Τα website δεν τα υλοποιούμε για να τα απολαμβάνουμε μόνοι μας, αλλά για να τα μοιραζόμαστε με όλο τον κόσμο. Αν δεν ξέρει όμως όλος ο κόσμος για την ύπαρξη των web site μας, τότε οι μόνοι που τα βλέπουμε είμαστε εμείς.»

Τι είναι το SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια σειρά από διαδικασίες που υλοποιούνται με τη χρήση λέξεων ή φράσεων κλειδιών. Σε αυτές συμμετέχουν αρχικά τόσο ο Web Designer όσο και ο Web Developer και εν συνεχεία οι Internet Marketers για να επιτευχθεί η όσο δυνατόν καλύτερη βελτιστοποίηση της ποσότητας και της ποιότητας της κίνησης μιας ιστοσελίδας, δια μέσου των σελίδων αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Results Pages ή SERPs).

Το SEO μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την βελτιστοποίηση φωτογραφικού υλικού, video υλικού, για τοπικές αναζητήσεις αλλά και κάθετες αναζητήσεις δηλαδή αναζητήσεις που αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Το SEO αναλύει τον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης καθώς επίσης και τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες του διαδικτύου. Συνδυάζοντας τα αποτελέσματα αυτά, σκοπεύει να πετύχει τα όσο δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα στα SERPs. Η βάση της Βελτιστοποίησης Μηχανών Αναζήτησης (SEO), βρίσκεται αρχικά στον κώδικα της εκάστοτε ιστοσελίδας, στη δομή της και στο πόσο ακέραια είναι -να μην υπάρχουν δηλαδή broken links-, στην ποιότητα των κειμένων της, αλλά και στην προώθηση τις ιστοσελίδας σε άλλους διαδικτυακούς τόπους με σκοπό την επιστροφή συνδέσμων (Backlinks).

Το SEO είναι χωρισμένο «άτυπα» σε 2 μορφές: Στη White Hat μορφή SEO και στη Black Hat μορφή SEO. Η πρώτη (White Hat) αναφέρεται στα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος – χρησιμοποιώντας τους κανόνες και μόνο – για να εφαρμόσει μια πετυχημένη SEO στρατηγική. Η δεύτερη (Black Hat) βασίζεται στη χρήση μη έντιμων μεθόδων και γι’ αυτό το λόγο καλό θα είναι να αποφεύγεται. Λεπτομέρειες για τις 2 αυτές μορφές SEO θα δοθούν σε επόμενο άρθρο.

Το SEO αποτελεί ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο μέρος του σχεδιασμού ιστοσελίδων που θα κεντρίζει το ενδιαφέρον των Web Designers, Web Developers, Internet Marketers αλλά περισσότερο από όλους, τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων για πολλά χρόνια ακόμα. Το Web Design Blog θα είναι εδώ για να αναλύει όλες τις νέες αλλά και τις παλιές (πετυχημένες ασφαλώς) τακτικές SEO.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization) γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.
Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter