19Ιούν

Τελικά ποιος είναι ο σωστός τρόπος γραφής WordPress permalinks?

, 19 Ιουνίου 2009 | WORDPRESS | 2 Σχόλια

Πριν από μια εβδομάδα οι άνθρωποι του www.weberz.com έγραψαν ένα άρθρο σχετικά με τη σωστή δομή ενός WordPress Permalink, το οποίο δημιούργησε μεγάλο “θόρυβο” στο χώρο των παγκοσμίου φήμης SEO experts. Ο λόγος που δημιουργήθηκε όλο αυτό το Buzz ήταν, όχι μόνο από το πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο του άρθρου, αλλά και από τον τρόπο που “διορθώνει” σχεδόν όλους τους καταξιωμένους SEO του χώρου… ονομαστικά! Το άρθρο είναι αρκετά μεγάλο, οπότε ίσως να χρειαστείτε λίγο χρόνο παραπάνω από το συνηθισμένο 5λεπτο coffee break. Πριν γίνει περιληπτική αναφορά στο άρθρο, αξίζει να σημειωθεί πως σχεδόν όλοι οι δακτυλοδεικτούμενοι SEO’s απάντησαν. Άλλοι αρνητικά και άλλοι θετικά.

Τελικά πως πρέπει να γράφονται τα Permalinks;

Σύμφωνα με τους αρθρογράφους του www.weberz.com, οι μορφές “/%postname%” ή “/%category%/%postname%” στο permalink δημιουργούν πολλά προβλήματα στην ταχύτητα ανάκτησης δεδομένων. Ο λόγος που γίνεται αυτό εξηγείται στο άρθρο τους, αλλά ακόμα και στο ίδιο το WordPress Codex. Συγκεκριμένα:

“For performance reasons, it is not a good idea to start your permalink structure with the category, tag, author, or postname fields. The reason is that these are text fields, and using them at the beginning of your permalink structure it takes more time for WordPress to distinguish your Post URLs from Page URLs (which always use the text “page slug” as the URL), and to compensate, WordPress stores a lot of extra information in its database (so much that sites with lots of Pages have experienced difficulties). So, it is best to start your permalink structure with a numeric field, such as the year or post ID.“

Δηλαδή

“Για λόγους επιδόσεων, δεν είναι καλή ιδέα να αρχίζει η δομή των permalink με την παράμετρο της κατηγορίας, του Tag, του αρθρογράφου ή του τίτλου του άρθρου. Ο λόγος είναι γιατί οι παραπάνω παράμετροι είναι κείμενο και χρησιμοποιώντας κείμενο στην αρχή της δόμησης ενός permalink δημιουργούνται καθυστερήσεις στην πλατφόρμα WordPress όταν προσπαθεί να ξεχωρίσει τα URL των Post από τα URL των Pages (τα οποία πάντα χρησιμοποιούν το “page slug” στην δομή τους). Ακόμα, ακλουθώντας αυτή την τακτική, το WordPress αποθηκεύει πολύ περισσότερη πληροφορία στη βάση του (τόσο πολύ που έχουν σημειωθεί σελίδες να έχουν μεγάλα προβλήματα). Έτσι, είναι προτιμότερο να αρχίζετε την δομή των permalinks με μια αριθμητική παράμετρο, όπως π.χ. το έτος της δημιουργίας του άρθρου, ή το Post ID”.

Τι προτείνουν;

Η λύση που προτείνουν είναι να χρησιμοποιούνται αριθμητικές παράμετροι στο πρώτο μέρος του permalink. Έχουν παραθέσει κάποια παραδείγματα:

  • %year% – The year of the post, four digits, for example 2004
  • %monthnum% – Month of the year, for example 05
  • %day% – Day of the month, for example 28
  • %hour% – Hour of the day, for example 15
  • %minute% – Minute of the hour, for example 43
  • %second% – Second of the minute, for example 33
  • %post_id% – The unique ID # of the post, for example 423

Τι αντιδράσεις είχε αυτό το post;

Πολλοί από τους γνωστούς SEO’s απάντησαν θετικά στα σχόλια των ανθρώπων του www.weberz.com ενώ άλλοι πάλι, όχι. Ευτυχώς κάθε απάντηση είναι βασισμένη σε πλούσια επιχειρηματολογία, κάτι που καθιστά τα comments του άρθρου εξίσου σημαντικά με το ίδιο το άρθρο.

Επίλογος

Μια τέτοια αλλαγή σε ένα blog που έχει πολλά άρθρα, είναι δύσκολο να γίνει. Θα πρέπει να ειδοποιηθούν όλοι όσοι έχουν backlinks προς άρθρα του blog αυτού για να τα αλλάξουν. Ίσως κάτι τέτοιο εφαρμόζεται πιο εύκολα σε ένα καινούργιο blog.

Ποια είναι η δική σας άποψη; Χρησιμοποιείτε κάποιο από τα παραπάνω παραδείγματα ή μένετε πιστοί στην μορφοποίηση “/%postname%” ή “/%category%/%postname%” στα permalink σας;

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Τελικά ποιος είναι ο σωστός τρόπος γραφής WordPress permalinks? γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

2 comments so far

  • Manogr Says: Ιούνιος 19, 2009 at 8:48 μμ

    Αν και σαν default έχω το /%postname% εγώ γράφω κάθε φορά το url την ώρα δημιουργίας του post. Επειδή πολλές φορές έχω ελληνικούς τίτλους ή «παιχνιδιάρικους» που δεν περιέχουν τις λέξεις που θέλω προτιμώ να θεωρώ το permalink ανεξάρτητο από τον τίτλο και να φτιάχνω αυτό που είναι καλύτερο για κάθε άρθρο μου.

    Το να ασχοληθεί κάποιος 3 λεπτά με αυτό δεν πιστεύω ότι προσθέτει ιδιαίτερο χρόνο στην δημιουργία του άρθρου!

    Απάντηση
  • PascM Says: Ιούνιος 26, 2009 at 11:10 μμ

    Όταν χρησιμοποιείς διάφορους «παιχνιδιάρικους» τίτλους σίγουρα θα τους γράψεις με το χέρι.
    Από εκεί και πέρα το θέμα πιστεύω ότι είναι «παραφουσκωμένο» όσον αφορά τα λινκς και το πόσο σωστά πρέπει να τα φτιάχνουμε για να αποκτήσουμε κόσμο κλπ κλπ.
    Αν το περιεχόμενο είναι σωστό αργά ή γρήγορα θα έρθει ο κόσμος και θα σε διαβάσει.
    Το google και το Bing διαβάζουν και αποθηκεύουν μια χαρά το περιεχόμενο των σελίδων και δρομολογούν αρκετά καλά (θα μπορούσαν και καλύτερα) τον κόσμο να βρει την πληροφορία που θέλει.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter