29Αυγ

Πότε είναι ώρα για Website Redesign;

, 29 Αυγούστου 2008 | HOT POSTS, WEBSITE TIPS | 5 Σχόλια

Υπάρχουν πολλές εταιρίες και ιδιώτες που έχουν website, όμως το design του είναι ξεπερασμένο και χρειάζεται επανασχεδιασμό. Δυστυχώς, τις περισσότρερες φορές η ανάγκη για επανασχεδιασμό δεν γίνεται αντιληπτή από τους υπεύθυνους. Υπάρχουν διάφορα στοιχεία τα οποία μπορείτε εσείς σαν Web Designers ή Internet Consultants να τους επισημάνετε, ώστε να τους βοηθήσετε να καταλάβουν ότι το website τους χρειάζεται ανανέωση – αναβάθμιση. Παρακάτω ακολουθούν 7 σημεία που ίσως σας φανούν χρήσιμα σαν επιχειρήματα:

Το σύστημα πλοήγησης δεν είναι εύκολο
Έχουν σχεδιαστεί κατά καιρούς πολύ εντυπωσιακά συστήματα πλοήγησης διαδικτυακών τόπων. Μερικά από αυτά χρησιμοποιούσαν πολύ έξυπνα στοιχεία και άλλα απλά ήταν τόσο δημιουργικά που μερικές φορές δεν γίνονταν αντιληπτά από τους χρήστες. Το σύστημα πλοήγησης, κατά προτίμηση πρέπει να είναι εύκολο στη χρήση και στην κατανόηση, αλλά και γρήγορο. Οι χρήστες εκτιμούν την ευκολία διαχείρισης ενός διαδικτυακού τόπου ενώ είναι πολλοί λίγοι εκείνοι που θα μπορέσουν να εκτιμήσουν ένα navigation το οποίο χρειάζεται έναν (x) χρόνο εκμάθησης.

Η ιστοσελίδα δεν είναι διαδραστική

Σύμφωνα με την εξέλιξη του web, από Web 1.0 σε Web 2.0, ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» ενός website είναι ο βαθμός της διαδραστικότητας που παρέχει στους χρήστες του. Όταν ο χρήστης επισκέπτεται ένα website που δεν είναι «ζωντανό», αλλά απλά παρέχει μια στατική αμετάβλητη πληροφορία, δεν του προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό που κάνει ένα website να μην είναι στατικό είναι η δυνατότητα να παρέχει στους χρήστες του την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με αυτό. Να νιώσουν ότι είναι μέρος της ιστοσελίδας προσφέροντας σε αυτή και στους χρήστες της την δική τους πινελιά. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας των Blogs, οφείλεται στην διαδραστικότητα.

Η ιστοσελίδα έχει πολλή και επαναλαμβανόμενη κίνηση ή και ήχους
Ένα σημείο που υποδηλώνει ότι ένα website χρειάζεται Redesign είναι η παρουσία πολλών κινούμενων στοιχείων σε αυτή. Όταν π.χ. μια ιστοσελίδα έχει 5-6 κινούμενα banner και ένα κεντρικό επαναλαμβανόμενο Flash animation, συν κάποιο blinking text και μαζί με αυτά και έναν συνεχόμενο ήχο, σφύριγμα ή ηχητική λούπα, το μόνο που προκαλείται στο χρήστη είναι πονοκέφαλος από τους πολλούς και συνεχόμενα οπτικά και ηχητικά ερεθίσματα. Το ιδανικό είναι η κίνηση σε ένα website να είναι περιορισμένη, διακριτική και να έχει κάποιο σκοπό ύπαρξης. Όσον αφορά τον ήχο, το καλύτερο είναι να μην υπάρχει καθόλου, αλλιώς αν είναι απόλυτη ανάγκη να είναι διακριτικός και χαμηλόφωνος.

Τα χρώματα του φόντου, μπερδεύονται με το κείμενο
Ένα χαρακτηριστικό πολλών, δυστυχώς, ιστοσελίδων στο διαδίκτυο είναι να χρησιμοποιείται ένα φόντο το οποίο είναι χρωματικά όμοιο με το κείμενο στο προσκήνιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι ευανάγνωστο το κείμενο και να προκαλείται σύγχυση και δυσκολία στους χρήστες που θέλουν να το διαβάσουν.

Μη συμβατότητα με τους γνωστούς browsers
Κάποτε τα websites σχεδιάζονταν με γνώμονα τον Netscape. Την θέση του Netscape κατέλαβε στην συνέχεια ο Internet Explorer. Τα πράγματα τώρα είναι διαφορετικά καθώς υπάρχουν πολλοί περισσότεροι browsers αλλά και πλατφόρμες απ’ ότι παλιότερα. Η ιστοσελίδα η οποία εξετάζεται θα πρέπει να είναι συμβατή με Firefox, Internet Explorer, Opera και Safari στο PC, με Firefox, Opera και Safari στο Mac και με Firefox, Opera και Konqueror στο Linux. Οτιδήποτε λιγότερο πλέον δεν είναι αρκετό. Οι χρήστες δεν περιορίζονται πλέον στο PC για να σερφάρουν στον διαδίκτυο. Ακόμα και οι κονσόλες και τα κινητά τηλέφωνα παρέχουν πλέον τη δυνατότητα διαδικτυακής εμπειρίας η οποία μπορεί να αποδειχτεί αποτυχία αν δεν τηρούνται οι συμβατότητες.

Flash intro
Αν το website το οποίο μελετάτε έχει Flash Intro, τότε είναι σίγουρα αρκετά παλιό. Το Flash intro είναι μια τακτική εντυπωσιασμού των χρηστών που δεν είναι πια της μόδας, δεν είναι πρακτική και δεν χρησιμοποιείται στις καινούργιες ιστοσελίδες. Χρησιμοποιώντας κάποιος/α Flash intro (ιδιαίτερα χωρίς skip) κινδυνεύει να διώξει τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης από τον διαδικτυακό του/της τόπο. Συνεπώς μόνο άσχημα μπορεί να είναι τα αποτελέσματα από την χρήση ενός Flash intro.

Φαίνεται η άκρη του Background image
Πολλά website, έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τα 800×600 ή τα 1024×768 pixels ανάλυση. Τα φόντα σε αυτά τα website μερικές φορές περιορίζονται σε αυτές τις αναλύσεις. Αν κάποιος διαθέτει μεγαλύτερη ανάλυση και επισκεφτεί το website, αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να βλέπει τις άκρες του φόντου, γεγονός που δημιουργεί άσχημη εμπειρία στους χρήστες.

Σίγουρα θα υπάρχουν πολλοί ακόμα λόγοι που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως αιτία ανακατασκευής ενός διαδικτυακού τόπου. Αν θέλετε να συμπληρώσετε κάτι ακόμα σε όσα αναφερθήκαμε ή να προσθέσετε οτιδήποτε καινούργιο που πιστεύετε ότι παραλείψαμε θα χαρούμε να το μοιραστείτε και με τους υπόλοιπους αναγνώστες του Web Design Blog.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Πότε είναι ώρα για Website Redesign; γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

5 comments so far

  • Gerasimos Says: Αύγουστος 29, 2008 at 2:54 μμ

    Πολύ ωραίο άρθρο. Θα ήθελα να συμπληρώσω ένα ακόμα σαν 8ο με μικρή προτεραιότητα το οποίο είναι η σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά sites στο ίδιο niche. Προσωπικά με έχει βοηθήσει να βάλω σε μια λογική αρκετούς πελάτες η οποία τους δείχνει τι ακριβώς κάνουν οι «άλλοι» καλύτερα απο αυτόν. Συνήθως περιέχει όλα η κάποιο συνδιασμό των σημείων που ανέφερες.

    Απάντηση
  • Σπύρος Παπασπυρόπουλος | Internet Specialist Says: Αύγουστος 29, 2008 at 3:13 μμ

    @Gerasimos, πολύ σωστό σχόλιο. Είναι καλή τακτική να «ανοίγουμε τα μάτια» στους πελάτες μας δείχνοντάς τους τι κάνει ο ανταγωνισμός τους. Πολλές φορές είναι το κλειδί για να καταλάβουν πως χρειάζεται Redesign το Website τους.

    Απάντηση
  • Gerasimos Says: Αύγουστος 29, 2008 at 3:35 μμ

    Και απο προσωπική εμπειρία στο μεθεπόμενο redesign έρχονται από μόνοι τους και έχει πολύ πλάκα να ακούς ανθρώπους που καμία σχέση δεν έχουν με το αντικείμενο να σου λένε στο τηλέφωνο «μπες δες στο ταδε site π.χ. ένα slideshow». Δε συμβαίνει συχνά, αλλά τους χαίρομαι τέτοιους τύπους και γιατί συνεχίζουν να είναι πελάτες μου φυσικά, αλλά και γιατί βλέπω πως αποκτούν μια καλύτερη οπτική για το web. Και ειδικά οταν συμβαίνει σε μεγαλύτερες ηλικίες (40 – 50) μόνο θετικά αποτελέσματα έχω δει (word of mouth).

    Απάντηση
  • Σπύρος Παπασπυρόπουλος | Internet Specialist Says: Αύγουστος 29, 2008 at 3:40 μμ

    Αυτή είναι και η πραγματική επιτυχία! Όταν σχεδιάζεις μια σωστή ηλεκτρονική παρουσία είναι σημαντικό αλλά εξίσου σημαντικό είναι να το αναγνωρίζει ο/η πελάτης και να αποκτάει γνώσεις πάνω σε αυτό. Όσο περισσότερα μαθαίνει, τόσο καλύτερη γίνεται και η επικοινωνία μαζί του/της.

    Απάντηση
  • Sifu Says: Σεπτέμβριος 14, 2008 at 3:52 μμ

    Gia sas paidia. Gia kitaxte ligo tin selida mou :
    http://www.dvt-braunschweig.de
    kai peste mou tin gnomi sas.
    efcharisto

    Απάντηση

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Ευχαριστούμε για το σχόλιο Ευγενία. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει παρόμοια γραμματοσειρά με την ENGLAND HAND στα Ελληνικά.

    10 δωρεάν καλλιγραφικές γραμματοσειρές
  • Πολύ χρήσιμο άρθρο. Ο αλγόριθμος της Google εξελίσσεται και μαζί του και η τέχνη του seo. Θα έλεγα ότι ωθεί τους seo experts σε μια πιο ολιστική προσέγγιση της online παρουσίας των πελατών τους. Αυτο σημαίνει ότι θα πρέπει να εμπλακούν σε θέματα content strategy, branding και social media γιατί η Google συνυπολογίζει όλα αυτά όταν αποφασίζει για το ranking μιας ιστοσελίδας. Ειδικά το content είναι το κλειδί στην νέα εποχή του search engine optimization. Θα πρέπει να δημιουργείται έχοντας στο μυαλό μας κυρίως τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας και λιγότερο τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να προσθέτει πραγματικό value στους αναγνώστες του και ιδεατά να έχει χαρακτηριστικά που να συμβάλλουν στη δημιουργία buzz στα social media. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν με φυσικό τρόπο

    Google Panda 3.3, Google Venice και 38 επιπλέον αλλαγές στον αλγόριθμο της Google

Latest From Twitter