17Φεβ

Τελικά έχουν αξία οι Unique visitors;

, 17 Φεβρουαρίου 2009 | ANALYTICS | 5 Σχόλια

Ο αριθμός που συνήθως έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στα στατιστικά ενός website/blog, ασχέτως των στατιστικών εργαλείων που έχουν επιλεχθεί, είναι ο αριθμός των Unique visitors. Οι Unique visitors είναι οι μοναδικοί επισκέπτες που έχουν επισκεφτεί τις σελίδες του website/blog σας και μπορούν να δώσουν μια σαφή εικόνα της “κίνησης” σε ένα διαδικτυακό τόπο.

Πολλοί είναι αυτοί που βασίζονται σε αυτόν τον αριθμό για να χρεώσουν διαφημιστικό χώρο, για να δείξουν τη σημαντικότητα του website/blog τους κλπ. Όμως, τελικά οι Unique visitors έχουν τόσο μεγάλη αξία όσο τείνουμε να τους χρεώνουμε;

unique-visitors

Υπάρχουν τουλάχιστον 2 περιπτώσεις σύμφωνα με τον Brian Clifton που δείχνουν πως η αξία των Unique visitors δεν είναι τόσο μεγάλη:

Περίπτωση πρώτη: Cookies

Η φιλοσοφία των Unique visitors βασίζεται στον αριθμό των μοναδικών χρηστών όπως και προαναφέραμε. Για να καταγραφεί όμως κάποιος σαν Unique visitor θα πρέπει να γίνει χρήση cookies. Τα cookies, όμως, πολλές φορές διαγράφονται από τους ίδιους τους χρήστες, ενώ άλλες φορές δεν επιτρέπεται καν η εγκατάστασή τους από τους χρήστες ή τα συστήματα που χρησιμοποιούν (αυτό γίνεται συνήθως σε εταιρίες). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουν τα προγράμματα στατιστικών εάν ένας χρήστης έχει επισκεφτεί ξανά τις σελίδες σας.

Περίπτωση δεύτερη: Πολλοί χρήστες / πολλοί υπολογιστές

Πόσες φορές σας έχει τύχει να ψάχνετε για μια πληροφορία στον υπολογιστή σας στη δουλειά, αλλά επειδή δεν προλαβαίνετε να ολοκληρώσετε την έρευνά σας στέλνετε το link στον υπολογιστή σας στο σπίτι; Πόσες φορές η πληροφορία αυτή που στείλατε στο σπίτι σας για να τη δείτε αργότερα έχει αποδειχθεί ενδιαφέρουσα και για άλλα μέλη της οικογένειάς σας; Σε μια τέτοια περίπτωση, λοιπόν, έχουμε 2 γεγονότα: Το ένα είναι πως εσείς μπαίνετε στο ίδιο site από διαφορετικούς υπολογιστές και το δεύτερο είναι πως από τον ίδιο υπολογιστή μπαίνουν παραπάνω από ένας χρήστης. Και στις 2 περιπτώσεις τα στατιστικά στοιχεία δεν μπορούν να είναι αληθινά γιατί απλά δεν έχει υπάρξει ένας Unique Visitor.

Επίλογος

Ανακεφαλαιώνοντας, οι μοναδικοί χρήστες τελικά είναι τόσο μοναδικοί όσο ισχυρίζεται ο τίτλος τους; Τελικά αξίζει να γίνεται τόσος ντόρος γύρω από αυτούς και άραγε μπορεί κάποιος να βασιστεί μόνο σε αυτούς για να σχηματίσει μια εικόνα γύρω από την επισκεψιμότητα του website/blog του;

ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ: Το άρθρο Τελικά έχουν αξία οι Unique visitors; γράφτηκε από το WebDesignBlog. Η ομάδα μας σας υπενθυμίζει πως αν θέλετε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαδικτύου και για επιλεγμένα άρθρα μας, μπορείτε να γραφτείτε εύκολα στο Newsletter μας ή στο RSS Feed μας.

Ο Σπύρος Παπασπυρόπουλος είναι βραβευμένος Web Professional που δραστηριοποιείται στον χώρο του επαγγελματκού Web Design και του Search Engine Optimisation (SEO) από το 1999. Το 2004 ίδρυσε μαζί με τον Γιάννη Ευσταθίου την βραβευμένη εταιρία x2interactive Web Agency και το 2008 το Web Design Blog.

5 comments so far

Σχολιάστε

Back to top

Recent comments

  • Πολυ καλο αθρο πραγματικα!

    Η σωστή αρχιτεκτονική ενός website και τα οφέλη της
  • Πολύ χρήσιμη η λίστα με τα online tools. Ο επιτυχημένος σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας βοηθά σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι ότι βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη της ιστοσελίδας με συνέπεια ο τελευταίος να βλέπει περισσότερες σελίδες και να μένει περισσότερο χρόνο σε αυτή. Η δεύτερη είναι ότι επειδή ακριβώς βελτιώνονται τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας, όπως το bounce rate, ο μέσος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα και ο αριθμός των σελίδων ανά επίσκεψη, βελτιώνεται και η κατάταξη της ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

    10+1 Χρήσιμα website και on line tools

Latest From Twitter